№
уроку
|
Тема заняття
|
Хімічний експеримент
|
Тема 1. Органічні
сполуки (35 год)
1.
|
Теорія як вища форма наукових знань. Теорія хімічної будови органічних
сполук О.М.Бутлерова.
|
|
2.
|
Явище ізомерії. Структурна ізомерія, номенклатура насичених вуглеводнів.
|
Дем. Моделі молекул вуглеводнів.
Л.д. №1.Виготовлення моделей молекул парафінів.
|
3.
|
Явище ізомерії. Структурна ізомерія, номенклатура насичених вуглеводнів
|
|
4.
|
Багатоманітність органічних сполук, їх класифікація.
|
|
5.
|
Органічні сполуки в живій природі. Рівні структурної організації
органічних речовин.
|
|
6.
|
Узагальнення і систематизація знань з
теми «Теорія хімічної будови органічних сполук О.М.Бутлерова»
|
|
7.
|
Природні джерела органічних сполук. Природній і супутній нафтовий газів,
їх склад, використання.
|
|
8.
|
Нафта. Склад, властивості нафти.
|
|
9.
|
Продукти перегонки нафти, їх застосування. Детонаційна стійкість бензину.
|
Дем. Модель нафтоперегінної установки.
Л.д. №2Ознайомлення зі зразками нафтопродуктів.
|
10.
|
Кам´яне вугілля, продукти його переробки.
|
Л. д.№3Ознайомлення зі зразками продуктів коксування вугілля та різних
видів палива.
|
11.
|
Основні види палива та їх значення в енергетиці країни.
|
|
12.
|
Охорона навколишнього середовища від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та використанні продуктів її переробки.
|
|
13.
|
Синтез органічних сполуку різних класів на основі вуглеводневої
сировини.
|
|
14.
|
Узагальнення і систематизація знань зтеми «Природні
вуглеводні»
|
|
15.
|
Контрольна робота 1 з теми «Теорія хімічної будову органічних
речовин. Природні джерела органічних речовин»
|
|
16.
|
Органічні сполуки як основа сучасних матеріалів. Пластмаси.
|
Дем. Виявлення властивостей пластмас: відношення до нагрівання,
розчинів кислот, лугів, окисників.
Л. д. № 4.Ознайомлення зі зразками пластмас.
|
17.
|
Синтетичні каучуки, гума.
|
|
18.
|
Штучні і синтетичні волокна.
|
Дем. Витягування ниток зі смоли капрону чи лавсану. Відношення
волокон різних видів до розчинів кислот і лугів.
Л. д. №5-6.
Ознайомлення зі зразками канчуків. Ознайомлення зі зразками натуральних,
синтетичних і штучних волокон.
|
19.
|
Органічні сполуки і здоров´я людини.
|
|
20.
|
Жири, вуглеводи як компоненти їжі, їхня роль в організмі.
|
|
21.
|
Білки, вітаміни як компоненти їжі, їхня роль в організмі.
|
|
22.
|
Узагальнення і систематизація знань з
теми «Синтетичні органічні сполуки та жири, білки,вуглеводи»
|
|
23.
|
Харчові добавки, Е-числа.
|
Л. д.№ 7 Ознайомлення зі змістом етикеток до харчових продуктів.
|
24.
|
Поняття про синтетичні лікарські препарати (на прикладі аспірину).
|
|
25.
|
Шкідливий вплив вживання алкоголю, на організм людини.
|
Дем. Денатурація білка під дією етанолу.
|
26.
|
Шкідливий вплив вживання наркотичних речовин, тютюнокуріння на організм
людини.
|
|
27.
|
Органічні сполуки в побуті. Поняття про побутові хімікати. Загальні
правили поводження з побутовими хімікатами.
|
Дем. Зразки побутових хімікатів.
Л. д. № 8.Ознайомлення зі змістом до інструкцій до товарів побутової
хімії.
|
28.
|
Мило, його склад, мийна дія.
|
|
29.
|
Синтетичні мийні засоби.
|
Дем. Зразки синтетичних мийних засобів.
Л. д.№ 9 Порівняння властивостей мила і синтетичних мийних засобів.
|
30.
|
Органічні розчинники, їх застосування.
|
Дем. Розчинність олійної фарби у воді та гасі.
|
31.
|
Видалення забруднень органічного походження з поверхні тканини.
|
Практична робота №1
|
32.
|
Попередження забруднення середовища при використанні органічних сполук у
побуті.
|
|
33.
|
Узагальнення та систематизація знань
|
|
34.
|
Контрольна робота №2
|
|
35.
|
Підсумкове заняття
|
|
Учень (учениця):
називає:
- найпростіші
ізомери парафiнів за систематичною номенклатурою;
наводить
приклади:
- органічних сполук різних класів;
- синтезів
органічних сполук на основі вуглеводневої сировини;
формулює:
- основне
положення теорії хімічної будови;
класифікує:
- органічні
сполуки за будовою карбонового ланцюга, видами карбон-карбонових зв’язків, функціональними
групами, рівнями структурної організації;
складає:
- молекулярні
та структурні формули органічних сполук;
описує:
- склад
і властивості нафти, природного газу, кам’яного вугілля:
- процес
та продукти перегонки нафти і переробки кам’яного вугілля;
характеризує:
- значення органічних речовин для
розв’язування сировинної проблеми людства;
- значення
рівнів організації органічних речовин у живій природі;
- природну
вуглеводневу сировину як джерело добування органічних сполук;
- органічні
сполуки як компоненти їжі;
- детонаційну
стійкість бензину;
пояснює:
- значення
теорії хімічної будови;
- причини
багатоманітності органічних речовин;
порівнює:
- природні,
штучні й синтетичні волокна, пластмаси;
- мило і
синтетичні мийні засоби;
встановлює:
- причиново-наслідкові
зв’язки між складом, будовою, властивостями та застосуванням органічних
речовин;
аналізує:
- інформацію
про хімічний склад харчових продуктів, синтетичних волокон,
пластмас, робить висновок щодо їх придатності для використання.
обґрунтовує:
- біологічну
роль органічних сполук;
- значення
органічної хімії у створенні нових матеріалів, охороні здоров’я, побуті;
оцінює:
- вплив
продуктів переробки вуглеводневої сировини,
продуктів побутової хімії на навколишнє середовище;
висловлює судження:
- про
згубну дію алкоголю, наркотичних речовин, тютюнокуріння
на здоров’я;
- про роль
теорії в системі наукових знань;
- про
значення синтетичних методів добування органічних речовин
дотримується правил безпечного поводження з синтетичними мийними засобами,
розчинниками, іншими побутовими хімікатами.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар